Do biblioteki przedszkolnej zapraszamy w każdy WTOREK w godzinach 9.00-10.00.
Biblioteka mieści się w gabinecie psychologa, opiekunem jest p. Agnieszka Smolik.
W obecnych czasach wychowywanie dzieci staje się coraz większym wyzwaniem dla rodziców i nauczycieli. Z pojawiającymi się w procesie wychowywania trudnościami czasem rodzicom trudno radzić sobie samodzielnie. Dobra wola, dobre chęci rodziców okazują się niewystarczające – rodzice potrzebują dziś wiedzy na temat rozwoju dzieci oraz sposobów rozwiązywania pojawiających się trudności. Wychodząc naprzeciw potrzebom rodziców p. Dyrektor Przedszkola wraz z p. Psycholog udostępniają księgozbiór dotyczący rozwoju dzieci, problemów pojawiających się w wychowaniu dzieci oraz literaturę rozwijającą kompetencje wychowawcze rodziców.
Literatura zebrana w bibliotece przedszkolnej może dawać rozwiązania konkretnych trudności ale też inspirować, zachęcać do skutecznych działań wychowawczych, poszerzać rodzicielskie kompetencje wychowawcze.
KATALOG KSIĄŻEK
- Barańska M. „Pokaż oko pokaż nos”
- Kendall P.C. „Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji- techniki
- Niesłuchowska A. „Bajki i opowiadania w terapii i psychoedukacji dzieci.”
- Howlin P., Baron – Cohen S., Hadwin J.
- Howlin P., Baron – Cohen S., Hadwin J. „Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania
- Namysłowska I. red „Psychiatria dzieci i młodzieży”
- Kołakowski A., Pisula A. „Sposób na trudne dziecko”
- Madanes C. „Przemoc w rodzinie”
- Cieszyńska J., Korendo M. „Wczesna interwencja terapeutyczna”
- Kołakowski A., Wolańczyk T. „ADHD zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
- Bloomquist M. „Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi.
- Strabmeier W. „Interwencja wczesnodziecięca – 260 praktycznych ćwiczeń dla
- Barańska M. „Paluszkami tak i siak. Zabawy paluszkowe z wierszykami.”
- Molicka M. „Bajki terapeutyczne cz. 2”
- Molicka M. „Bajki terapeutyczne cz. 1”
- Całusińska M., Malinowski W. „Trening umiejętności wychowawczych dla
- Schon L. „Synowie i ojcowie. Tęsknota za nieobecnym ojcem.”
- Preiban Ch. „Zespół Aspergera. Jak z nim żyć? Jak pomagać? Jak prowadzić
- Faber A., Mazlish E. „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom
- Herbert M. „Mamo, on mnie bije! Agresja małego dziecka.”
- Rogers P., Goldstein L. „Narkotyki i nastolatki”
- Gray D. „Adopcja i przywiązanie. Praktyczny poradnik dla rodziców.”
- Święcicka M. red „Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka i
- Randall P., Parker J. „Autyzm. Jak pomóc rodzinie?”
- Ziółkowska B. „Dziecko chore w domu, w szkole i u lekarza. Jak wspomagać
- Faber A., Mazlish E. „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby
- Pauli S., Kisch A. „Co się dzieje z moim dzieckiem? Zaburzenia rozwoju
- Faber A., Mazlish E. „Jak mówić żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole?”
- Faber A., Mazlish E. „Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały, jak
- Zielińska M. „Jak reagować na agresję uczniów? Skuteczne techniki radzenia
- Geldard K., Geldard D. „Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi?”
- Faber A., Mazlish E. „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci-Twoja droga do
- Tkacz J. „Bliźnięta. Poradnik dla rodziców.”
- Chrzan-Dętkoś A. „Wcześniaki. Rozwój psychoruchowy w pierwszych latach
- Waters G. „Żyć z autyzmem. Uczymy się radzić sobie z trudnymi zachowaniami.”
- Graham Ch. „Żyć z autyzmem. Uczymy się korzystać z toalety.”
- Groński M. „Po co właściwie trzymać psa?”
- Goldblatt R. „Pierwsza lekcja szczęścia. O chłopcu, który nie chciał być
- Lobby T. „Joasia i wilk”
- Wilgocki J., Kham W. M. „Czas niepewności. O dzieciach w rodzinach
- Zubrzycka E. „Czy mogę pogłaskać psa?”
- Nemiroff M., Annunziata J. „Wszystko o adopcji.”
- Zubrzycka E. „Lew. Bajka o dwóch królach.”
- Zubrzycka E. „Trzy pytania do Dobrej Wróżki.”
- Pruski M. „Przygody Króla Jemioła.”
- Kołyszko W. „Zaklęte miasto i sekrety smutku.”
- Forehand R., Long N. „Jak wychowywać uparte dziecko”
- Schaffer H. Rudolph „Psychologia dziecka”
- A-D Juliand „Ślady małych stóp na piasku”
- D. Disalvo „Mózg na manowcach”
- C.G. Last „Jak pomóc dziecku, które się boi?”
- A. Król „Jak zbudować szczęśliwy związek?”
- C. Grand „Autyzm i Zespół Aspergera”
- H. Liberska Red.”Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym”
- A. Jegier „Rodzice nauczyciele media. Kto ponosi odpowiedzialność za
- N. Minge, K. Minge „Rodzicielstwo bliskości. Jak zbudować więź z dzieckiem?”
- W. Łukaszewski; T. Maruszewski Psychologia na co dzień”
- M. B. Rosenberg „Porozumienie bez przemocy”
- Red. M. Żebrowska „Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży”
REGULAMIN KORZYSTANIA Z BIBLIOTEKI PRZEDSZKOLNEJ DLA RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO PRZEDSZKOLA NR 4 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KRÓLA MACIUSIA PIERWSZEGO W GRODZISKU MAZ.
1) Księgozbiór Biblioteki Przedszkolnej jest w całości własnością Przedszkola nr 4.
2) Z Biblioteki Rodzica mogą korzystać nauczyciele oraz rodzice dzieci uczęszczających do w/w Placówki.
3) Korzystanie z Biblioteki Przedszkolnej jest bezpłatne.
4) Biblioteka Przedszkolna udostępnia zbiory od 1 września do 15 czerwca każdego roku.
5) Z dniem 15 czerwca każdego roku wszystkie wypożyczone pozycje podlegają zwrotowi.
6) Rodzice dzieci odchodzących z Przedszkola w bieżącym roku zobowiązani są do zwrotu książek do 31 maja bieżącego roku.
7) Czytelnik może wypożyczyć jednorazowo jedną książkę na okres dwóch tygodni – przedłużenie czasu wypożyczenia jest możliwe po osobistym kontakcie wypożyczającego z Opiekunem Biblioteki.
8) W uzasadnionych przypadkach Opiekun Biblioteki Przedszkolnej może żądać zwrotu książki przed upływem ustalonego terminu zwrotu.
9) Korzystający z Biblioteki Przedszkolnej wpisuje do zeszytu wypożyczanych książek: swoje imię i nazwisko, numer katalogowy książki, datę wypożyczenia i podpisuje się.
10) Czytelnik odpowiada materialnie za zniszczenie, uszkodzenie lub zagubienie wypożyczonej książki (za egzemplarz zniszczony wypożyczający dostarcza do Biblioteki Przedszkolnej ten sam tytuł lub inny po konsultacji i zatwierdzeniu przez Opiekuna Biblioteki).
11) Przy pierwszorazowym korzystaniu z Biblioteki Przedszkolnej czytelnik zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem Biblioteki, poświadczenia znajomości regulaminu własnoręcznym podpisem i przestrzegania regulaminu.
12) Wypożyczający nie stosujący się do powyższego regulaminu może zostać czasowo lub na stałe pozbawiony prawa do korzystania z Biblioteki Przedszkolnej.