slide-1
slide-2
slide-3
slide-4
slide-5

fotolia-42131922-xs-medRAMOWY ROZKŁAD DNIA. Grupy młodsze – trzylatki i czterolatki

  • 06:00-08:30 Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe, integrujące grupę.
  • 08:30-09:15 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Śniadanie.
  • 09:15-09:30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów – doskonalenie czynności.
  • 09:30-09:55 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
  • 09:55-10:25 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
  • 10.25-10.45 Przygotowanie do II śniadania (czynności higieniczne, samoobsługowe), II śniadanie.
  • 10:45-11:55 Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
  • 11.55-12:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Obiad – drugie danie.
  • 12.30-12.45 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do poobiedniego odpoczynku – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
  • 12:45-14:30 Relaks – odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, itp.
  • 14:30-15.00 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
  • 15.00-15.20 Spożywanie posiłku – zupa.
  • 15.20-17.30 Zabawy swobodne. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach. Zabawy kierowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym (w okresie wiosennym i letnim).

RAMOWY ROZKŁAD DNIA. Grupy starsze – grupy III I IV

  • 06.00-08.30 Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe, integrujące grupę.
  • 08.30-09.15 Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Śniadanie.
  • 09.15-09.30 Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, m.in. mycie zębów. Eksponowanie prac dyżurnych – m.in. pomoc w sprzątaniu po posiłku.
  • 09.30-10.30 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
  • 1030-10.45 Przygotowanie do posiłku, II śniadanie
  • 10.45-11.55 Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery, poznawanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
  • 11:55-12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
  • 12.00-12.30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
  • Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
  • 12.30-13.00 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu. Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
  • 13.00-14.30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy ogólnorozwojowe. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do potrzeb i możliwości dzieci.
  • 14:20-15.00 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Posiłek – zupa.
  • 15.00-17.30 Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.

Ramy czasowe w poszczególne dni, mogą ulegać zmianom zgodnie z harmonogramem zajęć rytmiki, języka angielskiego, gimnastyki korekcyjnej, religii w poszczególnych grupach.

Strona wykorzystuje 'ciasteczka' do poprawnego funkcjonowania. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close